Podczas pozornie krótkiego, trzydniowego wyjazdu do Berlina oraz Poczdamu, który miał miejsce w ostatni weekend, udało nam się zwiedzić wszystkie kluczowe atrakcje i zabytki takie jak Brama Brandenburska, Pomnik Pomordowanych Żydów Europy, resztki muru berlińskiego ze słynnymi muralami, czy Plac Poczdamski. Wjechaliśmy na wieże telewizyjną, z której można podziwiać panoramę tego ogromnego miasta.

Podczas spacerów udało nam się również zobaczyć Checkpoint Charlie, kościół Kaisera Wilhelma z pięknym witrażem, Reichtag i Katedrę Berlińską. Zawitaliśmy nawet do KaDeWe-największego centrum handlowego europy kontynentalnej. Po drodze obejrzeliśmy najstarszą stację kolejową, nazwaną po Warszawie (Warschauer), bulwar nad Szprewą oraz nowoczesne budynki rządowe!

W Poczdamie odwiedziliśmy piękne ogrody oraz pałac w parku Sanssouci. Zajechaliśmy też do muzeum w pałacu Cecilienhof, w którym odbyła się w 1945 konferencja poczdamska. Wielu ciekawych informacji nie dowiadywaliśmy się tylko z audioprzewodników, ale również od organizatora wycieczki – nauczyciela geografii Pana Andrzeja Galli.

Ostatniego dnia w Berlinie pojechaliśmy do muzeum panoramy Pergamonu, w którym również mieliśmy dostęp do przewodnika. Można tam zobaczyć ogromną halę z graficzną panoramą miasta podświetlaną reflektorami jak i starożytne eksponaty.

Wszędzie poruszaliśmy się komunikacją miejską, co jeszcze bardziej pozwoliło nam poznać miasto i język. Wycieczka była prawdziwym ekspresem, i chociaż wielu mogły boleć nogi, z pewnością było warto.