Zdalna lekcja na platformie Microsoft Teams.
Światem zawładnęła pandemia… szkoły zostały zamknięte do odwołania. W takim stanie pozostaniemy na pewno do połowy kwietnia. Jednak na Raszyńskiej, już od 16 marca, nasi uczniowie codziennie uczestniczą w zajęciach online.
Idealnym miejscem na nasze lekcje okazała się platforma Microsoft Teams, gdzie każdy nauczyciel ma możliwość założenia swojej grupy przedmiotowej i prowadzenia interaktywnych spotkań. Ponad to, możliwy jest kontakt jeden na jeden pomiędzy nauczycielem, a uczniem oraz współpraca przy tworzeniu notatek.
− Nauczyciele naprawdę są wyrozumiali jeśli chodzi o wykonywanie zadań. Jest bardzo dużo pracy ale o wszystkim można porozmawiać − mówi Melania Bogucka z klasy Insomnia (IB1).
Jak sobie radzimy?
Chociaż jest to napewno trudny czas i każdy z nas w swoim tępie przyzwyczaja się do tej nowej sytuacji, dyscyplina i rutyna jaką wprowadzają zajęcia na platformie e−learningowej przywracają nas nieco do normalności.
− Na początku przyzwyczajenie się do tego nowego systemu było ciężkie. Samodyscyplina, konieczność wstawiania rano… ale z czasem teraz stało się to łatwiejsze i teraz to już rutyna. Wstaje, łącze się na wykład/zajęcia, a na przerwach staramy się utrzymywać kontakt z innymi uczniami. Ważne żeby się kompletnie nie odseparować − podkreśla Basia Bochenek, uczennica IB1, zapytana o to, jak radzi sobie na kwarantannie.
Wszyscy się również zgodzimy, że to IB2 najbardziej odczuło wpływ kwarantanny − matury, które miały odbyć się już w maju, dostały odwołane
− Nie wiem do końca jak mam się z tym czuć, dwa lata przygotowań i nagle odwołano egzamin. Wszystko będzie jasne w piątek, narazie staramy się zachować spokój − podsumowuje uczennica IB2.
Relacje to podstawa!
Musimy pamiętać o utrzymywaniu kontaktu międzyludzkiego na szczęście w dobie technologii nie jest to trudne! Nasi uczniowie z łatwością kontaktują się przez internet tak, aby nie stracić relacji społecznych. Rodzice podzielają zdanie naszych uczniów i uczennic.
− Cieszę się, że moja córka wykorzystuje produktywnie czas i ma kontakt zarówno z nauczycielami, jak i uczniami. Z tego co widzę, pracy jest nieco za wiele, wieczorami dzieciaki powinny też odpoczywać, bo mimo wszystko nauka przez internet wymaga dużo więcej skupienia i wysiłku − pisze mama jednej z uczennic z IB1.
Zostań w domu…
Musimy trzymać się razem w tym trudnym dla nas czasie i zauważać pozytywy tej całej sytuacji, tak jak Lena Kudelska, uczennica z IB1.
− Myślę, ze pomimo ogromnej ilości pracy i długich godzin spędzonych przed ekranem komputera, taki czas w domu, „pewne zatrzymanie się świata w czasie” to możliwość spotkania się z rodzina i zastanowienia się nad tym co rzeczywiście jest ważne − podkreśla Lena Kudelska.
Niech to będzie naszą myślą przewodnią w tych następnych tygodniach. Z niecierpliwością czekamy na to, jak rozwinie się sytuacja kwarantanny w naszym kraju i jesteśmy gotowi na nowe wyzwania, oczywiście w domowej przestrzeni.
Karolina Moczyńska, IB1