Konferencja Impact w Krakowie to jedno z najbardziej prestiżowych i innowacyjnych wydarzeń łączących biznes oraz nowoczesne technologie w Europie Środkowej i Zachodniej. Przez dwa dni uczestnicy mogą brać udział w wielu różnorodnych aktywnościach takich jak: prelekcje czołowych praktyków biznesu z całego świata, przedstawicieli prestiżowych zagranicznych uczelni oraz reprezentantów ministerstw z Polski i zagranicy.

W szerokiej ofercie wydarzeń znalazły się także pitche najbardziej prosperujących startup’ów, czyli spotkania biznesowe przedstawicieli firm z potencjalnymi inwestorami, a także targi, na których wystawiają się firmy będące pionierami w dziedzinie fintech’u (usług finansowych, które są innowacyjne pod względem technologicznym).

Podczas tegorocznej edycji, która odbyła się 13 i 14 maja 2018 roku w Centrum Konferencyjnym ICE w Krakowie, siedmioro uczniów i uczennic naszej szkoły pełniło funkcję wolontariuszy. Do naszych zadań należały: pomoc uczestnikom w dotarciu do odpowiednich na odpowiednie wydarzenia, rejestracja i wydawanie identyfikatorów zgodnych z ich funkcją, a także pilnowanie porządku w audytoriach w czasie wszystkich spotkań.

Różnorodność zadań dawała wolontariuszom możliwość poznania szczegółów organizacji tak dużych eventów z każdej możliwej strony. Dzięki wyrozumiałości i profesjonalizmowi koordynatorów, zdobyte przez nas doświadczenie jest nieocenione. Kolejnym wielkim plusem pracy w trakcie konferencji Impact’18 była możliwość uczęszczania na niektóre z przemówień, a także uczestnictwa w spotkaniach dotyczących staży i praktyk, które przygotowane zostały przez panią Alicję Skrętę, nauczycielkę Business Management w naszej szkole.

Tegoroczni speakerzy byli grupą bardzo zróżnicowaną. Znaleźli się wśród nich obecny prezes rady ministrów Mateusz Morawiecki, wicepremier Jarosław Gowin, a także motywacyjny coach Daniel Ramamoorthy oraz Sophia, humanoidalny robot o sztucznej inteligencji wyprodukowany przez firmę Hanson Robotics.

Łącznie w tegorocznej edycji konferencji Impact wzięło udział 6000 uczestników, wśród których znalazło się ponad 250 speakerów z wielu krajów świata. Pozwoliło zarówno gościom jak i nam, obsłudze nauczyć się wielu rzeczy i zdobyć nowe, przydatne umiejętności.

Zuzanna Dzieniak, Pre IB