Po raz pierwszy od jesieni rocznik MYP2(ic) miał normalne zajęcia w szkole. Na większości lekcji przeprowadziliśmy zajęcia związane z przedmiotami, ale zaplanowane tak by zintegrować klasy po siedmiu miesiącach nauczania zdalnego.
Na zdjęciu lekcja historii, w czasie której uczniowie wcielali się w XIX wiecznych aktywistów walczących o prawa kobiet i dzieci dotkniętych negatywnymi skutkami rewolucji przemysłowej. W ramach zajęć, uczniowie w kilkuosobowych grupach analizowali materiały źródłowe na temat wyzwań, z którmi mierzyli się pracownicy fabryk włókienniczych i kopalni węgla, w szczególności pracujące w nich kobiety i dzieci.
Następnie każda z grup przygotowała przemówienie zawierające postulaty zmian, które mogły poprawić jakość życia ludzi najbardziej dotkniętych gwałtownymi przemianami społecznym i gospodarczymi w okresie rewolucji przemysłowej.
Zajęcia, w szczególności przemówienia, wygłoszone przed klasą, dostarczyły wszystkim dużo pozytywnych emocji i pozwoliły poznać od wewnątrz istotny proces historyczny. Na zdjęciu uczniowie MYP2(ic): Victoria Rusticoni oraz Stefan Dobrowolski.]
W przyszłym tygodniu podobny tydzień integracyjny będzie zorganizowany dla rocznika MYP1(ic).
BM