Wymagania do egzaminu wstępnego do klasy I (MYP4)

English version

Język Angielski

Egzamin z języka angielskiego składa się z trzech części, czas każdej podany jest w nawiasach poniżej.

  1. WRITING (75 minut)
  • Krótka forma (description of a place, a person, an event etc.)
  • Esej (for and against; opinion essay)
  1. READING COMPREHENSION (60 minut)
  • Multiple choice
  • True/False
  • Missing sentences / paragraphs
  • Matching speakers with texts
  1. GRAMMAR AND VOCABULARY  (75 minut)
  • Tenses
  • Passive voice
  • Reported speech
  • Time clauses
  • Conditionals
  • Modal verbs
  • Relative clauses
  • Articles
  • Gerund and infinitive
  • Prepositions
  • Word formation
  • Sentence transformation

Przykładowy egzamin z języka angielskiego

Język Polski

Egzamin trwa 90 minut.

Kandydaci otrzymają arkusz egzaminacyjny, którego wypełnienie będzie wymagało pracy rozłożonej na trzy etapy.

Etap pierwszy to zapoznanie się z zamieszczonym tekstem. Może to być tekst publicystyczny (np. fragment artykułu, reportażu, recenzji), filozoficzny, literacki (proza, dramat, wiersz). Pod tekstem znajdziecie pytania naprowadzające na jego temat, istotne sensy, ciekawe zagadnienia, zadania kreatywne.

Etap drugi bsprawdza stopień zrozumienia zamieszczonego tekstu (w tym użytych w nim poszczególnych wyrazów lub zwrotów). Waszym zadaniem jest również przedstawienie własnego zdania na temat problemu, który został poruszony w przedstawionym tekście.

Etap trzeci to napisanie – na przykład – artykułu, rozprawki, wywiadu (z autorem jednego ze wskazanych tekstów), charakterystyki, kartki z pamiętnika itp.

Przykładowy egzamin wstępny z języka polskiego

Matematyka

Egzamin trwa 120 minut.

Egzamin wstępny do klas po szkole podstawowej z matematyki składa się z zadań różnego typu, o bardzo zróżnicowanym poziomie trudności. Są wśród nich zarówno zadania sprawdzające podstawową wiedzę i umiejętności, konieczne do kontynuowania nauki matematyki zwieńczonej maturą, jak i zadania trudniejsze, w tym nie wymagające szczególnej wiedzy, lecz raczej pomysłu. Celem tych drugich jest wyodrębnienie uczniów uzdolnionych matematycznie.

Przykładowy egzamin z matematyki